joi, 23 decembrie 2010

La vanatoare de brad

Dupa mai multe amanari, ieri a venit ziua cea mare a cautarii bradului perfect de Craciun. Noroc ca nu vazusem cum poate arata un adevarat brad de Craciun, altfel as fi venit si mai dezamagita.

In primul rand am ocolit pietele, pentru ca acolo sunt preturi nesimtite. Asa ca am trecut la colindat magazine care aduc brazi. La primul am gasit brazi in ghiveci, la 150 RON. Va amintiti, poate aventurile mele de anul trecut cu bradul din ghiveci. Am zis deci un NU hotarat. La urmatorul magazin am gasit niste brazi care aveau cel mult 10 crengi in total. Daca numeri si tulpina. Imi pare rau ca nu am facut poze. Mai incolo, niste braduti in ghiveci la 49 RON si aceiasi braduti, dar fara ghiveci, la 19 RON (sau 29? Nu mai stiu sigur). Remcarcati diferenta de pret, de la 50 la 150 RON.

La urmatorul magazin nu mai aveau deloc.
Eu cred ca cei care vand in piata ii cumpara de la magazinele care aduc brazi. Ii iau pe cei mai frumosi, pe care ii vand cu preturi incepand de la 200 RON. Mai ales ca i-am vazut pe unii plecand cu mai multi brazi.

Stiti ce am ales pana la urma? Bradutul in ghiveci. Mda...

6 comentarii:

PeterG spunea...

Brazii aia de Craciun, din primul link, sunt absolut bestiali. De fapt, ei sunt americani dar tot superb arata. Aproape ca nici nu-ti mai vine sa impodobesti un astfel de brad, la cat este de frumos.
Eu nu mai cumpar brad natural de... multi ani. M-am reprofilat pe chestiile alea de plastic - unii le zic brazi artificiali. E mult mai simplu asa si evit mizeria de dupa sarbatori.
In ceea ce priveste specula de se face in aceasta perioada: acum vreo 2 ani, la P-ta Sudului erau niste omuleti tuciurii cu foarte multi brazi de vanzare. A trecut 22 dec., 23 dec., a trecut si 24 dec. Pe data de 25 dec., in spatiul amenajat in care-si tineau brazii, nu mai era nimeni. In schimb, toti brazii nevanduti fusesera lasati de izbeliste acolo. Mentionez ca unii dintre ei erau chiar frumosi.
Idee e ca ori iti iei brad artificial ori astepti ziua de 25 dec. cand exista posibilitatea sa te alegi cu un brad free. :D

Lady Io spunea...

Eu cred ca "plastic is fantastic", adica poluant si nesanatos. Iar brazii de plastic nu mi-au placut niciodata.
Asa ca prefer brazii naturali. Cred ca Mimi are dreptate, ar trebui sa existe ferme de brazi speciali, iar in locul fiecarui brad taiat ar trebui plantat altul. Si in felul asta ne satisfacem si pofta de ecologie.

Gilda spunea...

Eu mi-am cumparat de vreo 2 saptamani un bradut mic, de vreo juma' de metru, in ghiveci. A costat 49 de lei. I-am pus apa si vad ca deocamdata se tine bine. Mi s-a parut cea mai buna solutie - nu-mi fac balamuc in casa si imi satisfac pofta de a impodobi un brad adevarat. Probabil o sa-l manance Missy, dar asta e. :)

Lady Io spunea...

Si lui Chiti ii place sa manance brad, nu stiu cum de nu se inteapa cu acele alea.

Zazuza spunea...

aici se gasesc brazi de cultura (ca sa zic asa). frumosi, destul de scumpi, 30 de eur, sau 25 - dar preturile sunt uniforme, pe categorii, nu se poate specula, se cumpara numai din locuri speciale.

Lady Io spunea...

Si aici sunt fixe preturile daca iei din magazin. Au la Ikea, la Practiker, Bricostore. De cand au aparut in magazine, refuz sa ma mai duc sa iau din piata. Mai exact, refuz sa ma las furata.