duminică, 17 mai 2009

Noaptea muzelor si muzeelor

Promiteam sa revin cu impresii despre Noaptea Muzeelor.


Am inceput inca de devreme, pe la 6 dupa-amiaza, cand am mers la Muzeul Bucurestiului. Deja era destul de multa lume. La parter aveau o expozitie interesanta de carti postale de altadata.


De acolo ne-am indreptat spre Muzeul de Geologie. O gramada de roci, dar si o multime extrem de mare de oameni, care ne anunta ca, odata cu venirea intunericului, si locurile se vor aglomera din ce in ce mai mult.



Off topic: Observati in fotografie de mai sus cele doua masini din stanga? Erau parcate pe o alee pietonala. Mi-am murdarit pantofii ocolindu-le prin iarba proaspat udata.


Pe scarile din fata avea loc si un spectacol. O formatie de aromani din Dobrogea a cantat mai multe cantece populare, multi dintre spectatori cantau impreuna cu ei, unii stergandu-si lacrimile pe furis.


A urmat Muzeul Literaturii, unde se adunase ceva lume, urma sa fie si un concert de muzica medievala. La intrare erau pe masa niste carti, lumea trecea impasibila pe langa ele, pana cand cineva a spus cu voce tare ca sunt gratuite. Va puteti imagina ce a urmat... Fiecare a luat cate un exemplar, ba unii mai voinici au plecat si cu cate trei. Am vazut diverse obiecte apartind unor scriitori romani, am citit scrisorile lor si un articol dintr-un ziar expus (Ionel Teodoreanu, o povestire foarte frumoasa despre copilarie, mi-a creat un chef nebun sa mai citesc ceva de el, mai ales ca nu am mai facut-o de cand eram copila)


Ne-am indreptat apoi catre Muzeul Enescu. Deja era foarte aglomerat, inauntru se respira foarte greu din cauza umiditatii. Aer conditionat ioc, astfel incat am iesit flescaita de acolo, dar cu o mare dorinta de a reveni intr-o zi normala, intrucat asa nu puteam vedea mare lucru. Palatul este impresionant.












Tavanele pictate si restul decoratiunilor ne amintesc de o lume disparuta de multa vreme.


Deja ne dureau picioarele ingrozitor, evident locuri de parcare ioc, am lasat masina foarte departe de muzee.


Am ajuns si la ultimul pe lista, Muzeul de Istorie a Romaniei. Multimea era incredibil de mare, treptele muzeului erau pline. Inauntru, lume multa si aer irespirabil. O curatoare s-a rastit la noi sa nu facem poze, pentru ca acestea ar dauna obiectelor expuse. Am incercat sa-i explicam ca blitzul face rau, nu pozele fara blitz. La argumentul ca in alte parti, cu muzee mai mari si mai cunoscute, poti face poze, atata vreme cat le faci cu blitz, a raspuns: "Da, dar poate nu au valori atat de mari si obiecte originale!". Uau, asta chiar a fost tare! Cu argumentul asta m-a dat pe spate. Ce argumente sa-i prezinti unei persoane care ar trebui sa stie despre ce vorbeste si spune asemenea enormitati?



Cand vor intelege oare romanii cateva reguli de bun-simt?

In fine, concluziile:
M-am bucurat sa vad atata lume, nu stiam ca exista atata sete de cultura. M-a enervat atata lume, pentru ca nu puteai vedea mai nimic.

Am vazut si muzee pe care nu le vazusem pana acum, spre rusinea mea, ceea ce mi-a deschis apetitul pentru a reveni intr-o zi normala.

Aseara, Bucurestiul a aratat altfel. Calea Victoriei, intrata de multa vreme in adormire, a aratat pentru cateva ore din nou ca o strada din centrul Bucurestiului.

8 comentarii:

Zazuza spunea...

impresionant! acum chiar ma gandesc ca mi-ar fi placut sa particip, dar pe de alta parte, citind despre caldura, zic pas... dar este total imbucurator ca lumea e preocupata si de altceva decat manele, si ca un eveniment ce face apel la intelect poate sa stranga cel putin tot atatia oameni cat strage si o susa subculturala (cih, cum suna fraza asta... sigh...)

coryamor spunea...

norocosilor...

Flavius Ţerbea spunea...

Muzeele bucurestene sunt impresionante. Si se poate intra dupa program la unele...Dai mita la portar! Sau cel putin asa era pe vremuri cand am vizitat muzeul de Geologie pe la 8 seara...cu 1000 de lei de caciula. Biletul oficial era vreo 5, parca...

Lady Io spunea...

@Zazuza
Cam cald, intr-adevar. Dar faptul ca a venit multa lume m-a facut sa cred ca ma exista o speranta :-)

@coryamor
Da, macar o zi pe an, nu?

@Flavius
Banuiesc ca se mai poate si acum. Spaga nu va disparea prea curand.

Zazuza's Gulaschsuppe spunea...

@ badge: copiezi codul in "add a new gadget" > html. sa imi zici daca merge!

Lady Io spunea...

A mers, e cel de sus din stanga.
Si mai apare o data, cu codul facut de mine, in lista de jos... ca l-am testat si l-am lasat asa :-))

ami.dobrigeanu spunea...

concluziile din final sunt in asentimentul meu:)

Lady Io spunea...

@ami
Ma bucur, inseamna ca gandim la fel :-)