sâmbătă, 5 decembrie 2009

Vacanta la Viena - un inceput putin promitator

Inceputul este simplu. Biletele de avion se cumpara fara vreun efort special, de acasa.
Cautatul cazarii este putin mai complicat, insa se rezolva destul de bine atunci cand stii ce vrei. Iar noi am vrut sa inchiriem un apartament cat mai aproape de centrul Vienei. Nu am gasit chiar in buricul targului, ci la patru statii de tramvai mai incolo.

Problema cu avionul este ca trecerea de la un mediu la altul este prea brusca. Am plecat de la Baneasa, un fel de autogara jegoasa de provincie si dupa numai o ora si jumatate eram intr-un aeroport luminos, plin de cafenele si de magazine imbietoare. Primul lucru pe care l-am facut a fost sa intru la brutarie si sa-mi iau delicioasa paine neagra cu nuci recomandata de Zazuza.

Urmatoarele trei ore sunt marturii tacute ale straduintei noastre de a ajunge la apartamentul pe care-l inchiriasem. Asta pentru ca ghiseele de bilete in care un functionar zambitor si amabil te ajuta sa intelegi ce trebuie sa faci au fost inlocuite de automate de bilete care, chiar si setate pe engleza, se incapataneaza sa vorbeasca mai mult in germana. Apoi hartile cu traseele trenurilor care lipseau, o statie aleasa gresit si imposibilitatea de a gasi pe cineva care sa ne ajute.
In sfarsit, ne-am urcat in alt tren in care un controlor ne-a explicat in engleza ce trebuie sa facem (da, controlorii vorbesc engleza!). Si totusi, un gust amar lasat de niste pusti care, imediat dupa plecarea controlorului, si-au aprins tigarile in tren.

Dupa trei ore de aventuri, in care nu vazusem nimic din Viena, am ajuns in sfarsit la apartament, unde am mai asteptat o jumatate de ora in frig sa ne trimita proprietarul cheile, printr-un sofer de taxi.

Nu mi se parea ca incepuse bine vacanta noastra si deja Viena ma enervase, ca tot se vorbea zilele astea despre lucruri care ne enerveaza.

12 comentarii:

Zazuza spunea...

huhuhu, eu am auzit povestea "live", dar ma amuza sa o citesc si pe blog :))

Lady Io spunea...

@Zazuza
Chiar ma gandeam ca tu ai prins povestea "la cald".

Anonim spunea...

Ei, de obicei ce incepe mai greu se imbunatateste pe parcurs! :) Numai la noi nu-i asa. :|

Lady Io spunea...

@teampit
Asa este, ceea ce a urmat a infirmat primele impresii.

Morticia spunea...

Eu am ramas profund impresionata ca la Praga un nene care vindea ziare mi-a dat indicatii in engleza. Chiar sunt curioasa cum se descurca strainii pe la noi...

coryamor spunea...

asadar, Viena de vis? :)
astept urmarea, parca vad ca s-a infirmat legea aceea a lui Murphy, cu ceea ce incepe prost... sper! ;)

Mirona spunea...

Mie mi se pare ca peripetiile capata o nuanta foarte amuzanta si chiar dulce cand totul se termina cu bine :) Am mai avut si eu problema in calatorii, unele mi-au stricat toata vizita, mai ales in Olanda, dar cand s-a terminat cu bine am putut sa rad :)Astept continuarea cu interes! :)

Lady Io spunea...

@Morticia
Am vazut eu unii incercand sa intrebe ceva la casa de bilete RATB. Vanzatoarea vorbea mai tare (in romaneste), doar-doar o intelege.

Lady Io spunea...

@coryamor
Daaa, in prima seara a fost de vis :-))

Lady Io spunea...

@Misaki
Trebuie sa ne povestesti si noua :-), chiar daca Olanda nu face obiectul blogului tau.

mimi spunea...

si noi ne-am ratacit prin Viena,desi primisem suficiente indicatii, dar nu mi-a parut rau, era tare frumos.
tot ce regret este ca am stat f putin, 1 sg zi.
sunt convinsa ca restul vacantei va fi lipsit de aventuri neplacute :)

Lady Io spunea...

@Mimi
Noi nu am vazut absolut nimic in seara aia. Era intuneric. Am reusit abia incepand de a doua zi sa vedem Viena :-)