Stai asa, ca nu pricep nimicuta. In BUcuresti poti circula fara sa platesti cu biciclete imprumutate si ai nostri ca brazii el folosesc dupa care le abandoneaza??
Nu, problema este ca toata lumea se agita sa se faca piste pentru biciclisti, de multe ori ele sunt pline de diverse obstacole, iar acesti biciclisti s-au gandit ca ce bine si frumos ar fi sa blocheze drumul celorlalti fix cu bicicletele.
O fi fost un "agent provocateur" infiltrat printre ei ca sa-i saboteze. :) In rest, sa fereasca cel de sus sa te afli, ca pieton, din greseala sau obligat, pe pista de biciclisti, sa vezi ce urari de bine iti iei de la dumnealor. Am vazut cu ochii mei cum unul a terorizat/injurat o babuta care nici nu stia prea bine unde se afla. Urat! Macar pentru ei s-a facut ceva. Pentru pietoni nu se face nimic.
Si eu am o cunostinta extrem de scandalizata ca merg oamenii pe pistele respective. Si ii zic: da, e nasol, dar de ce te astepti sa stie pentru ce sunt dungile alea pe asfalt? Mai ales persoanele in varsta... In fine, mi-e clar ca cel mai bine ne pricepem la luat la harta si criticat
Sunt si facute ca naiba pistele astea. Pe unele trotuare ocupa mai mult decat spatiul pentru pietoni. Ceea ce e totusi aberant. Si nici macar nu sunt pe marginea trotuarului, spre carosabil, ci fix pe centru.
Eu am luat cunostinta cu pistele de biciclete in Germania si le-am folosit. Munchenul se poate vizita mult mai bine pe bicicleta decat in orice alt mod (valabil pt orice oras german). Si acolo sunt si pe mijlocul trotuarului, ocupa spatiu pe trotuarele mai inguste, dar oamenii sunt civilizati, se respecta unii pe altii. Mai sunt si incidente, dar de obicei eroii lor sunt straini de preferinta turci, sarbi, rusi sau bineinteles romani.
@Morticia Pe langa Dambovita sunt unele care sunt una cu trotuarul... deci nicio sansa sa fii pieton in zona aia. Sunt facute doar ca sa existe pe hartie, practic nu mi se par practicabile o mare parte dintre ele.
@Miss Zebra Solutia cea mai civilizata pentru Bucuresti ar fi bicicleta. Strazile sunt mult prea mici pentru cantitatea uriasa de masini. Dar pentru asta avem nevoie de: piste adevarate de biciclisti, nu glumele astea proaste; caini mai putini (sar la biciclisti, cred ca tu stii mai bine); concetateni dispusi sa sacrifice masina in favoarea bicicletei. Pana la urma, s-ar putea sa fim nevoiti sa o facem, pentru ca Bucurestiul pur si simplu nu ne mai incape.
Mi-aduc aminte cum era la Gotheborg. In centru, pe strada trecea tramvaiul si mai era cate o banda pentru masini, iar trotuarele erau URIASE. Un trotuar era lat cat aproape toata strada. Nu aveai senzatia ca se vor urca pe tine toti biciclistii si ceilalti pietoni. La noi, benzile pentru biciclisti sunt facute, intr-adevar, doar ca o sarcina bifata pe hartie. Praf in ochi...
12 comentarii:
Stai asa, ca nu pricep nimicuta. In BUcuresti poti circula fara sa platesti cu biciclete imprumutate si ai nostri ca brazii el folosesc dupa care le abandoneaza??
Nu, problema este ca toata lumea se agita sa se faca piste pentru biciclisti, de multe ori ele sunt pline de diverse obstacole, iar acesti biciclisti s-au gandit ca ce bine si frumos ar fi sa blocheze drumul celorlalti fix cu bicicletele.
Daca biciclistii nu respecta pistele si pe ceilalti biciclisti, atunci ce sa mai ceri de la pietoni, care se considera proprietarii trotuarului :|
Sau de la soferii care parcheaza pe trotuar sau pe pista de biciclisti?
O fi fost un "agent provocateur" infiltrat printre ei ca sa-i saboteze. :) In rest, sa fereasca cel de sus sa te afli, ca pieton, din greseala sau obligat, pe pista de biciclisti, sa vezi ce urari de bine iti iei de la dumnealor. Am vazut cu ochii mei cum unul a terorizat/injurat o babuta care nici nu stia prea bine unde se afla. Urat! Macar pentru ei s-a facut ceva. Pentru pietoni nu se face nimic.
Si eu am o cunostinta extrem de scandalizata ca merg oamenii pe pistele respective. Si ii zic: da, e nasol, dar de ce te astepti sa stie pentru ce sunt dungile alea pe asfalt? Mai ales persoanele in varsta...
In fine, mi-e clar ca cel mai bine ne pricepem la luat la harta si criticat
Sunt si facute ca naiba pistele astea. Pe unele trotuare ocupa mai mult decat spatiul pentru pietoni. Ceea ce e totusi aberant. Si nici macar nu sunt pe marginea trotuarului, spre carosabil, ci fix pe centru.
Eu am luat cunostinta cu pistele de biciclete in Germania si le-am folosit. Munchenul se poate vizita mult mai bine pe bicicleta decat in orice alt mod (valabil pt orice oras german). Si acolo sunt si pe mijlocul trotuarului, ocupa spatiu pe trotuarele mai inguste, dar oamenii sunt civilizati, se respecta unii pe altii. Mai sunt si incidente, dar de obicei eroii lor sunt straini de preferinta turci, sarbi, rusi sau bineinteles romani.
@Morticia
Pe langa Dambovita sunt unele care sunt una cu trotuarul... deci nicio sansa sa fii pieton in zona aia. Sunt facute doar ca sa existe pe hartie, practic nu mi se par practicabile o mare parte dintre ele.
@Miss Zebra
Solutia cea mai civilizata pentru Bucuresti ar fi bicicleta. Strazile sunt mult prea mici pentru cantitatea uriasa de masini.
Dar pentru asta avem nevoie de: piste adevarate de biciclisti, nu glumele astea proaste; caini mai putini (sar la biciclisti, cred ca tu stii mai bine); concetateni dispusi sa sacrifice masina in favoarea bicicletei.
Pana la urma, s-ar putea sa fim nevoiti sa o facem, pentru ca Bucurestiul pur si simplu nu ne mai incape.
Mi-aduc aminte cum era la Gotheborg. In centru, pe strada trecea tramvaiul si mai era cate o banda pentru masini, iar trotuarele erau URIASE. Un trotuar era lat cat aproape toata strada. Nu aveai senzatia ca se vor urca pe tine toti biciclistii si ceilalti pietoni. La noi, benzile pentru biciclisti sunt facute, intr-adevar, doar ca o sarcina bifata pe hartie. Praf in ochi...
Peste tot se gasesc solutii. La noi se gasesc incropeli.
Trimiteți un comentariu