joi, 19 martie 2009

Nostalgii

Astăzi am trecut pe lângă un apartament de la noi din bloc care avea uşa deschisă (aerisire in stil bloc-românesc).

Şi pentru că nu mă pot abţine de la a trage cu ochiul in casa altora, am privit înăuntru şi m-am trezit direct in lumea pe care mi-o amintesc de când eram copil: masa mare şi înaltă, cu patru scaune in jur, acoperită cu un mileu uriaş, iar in mijloc un vas de porţelan. Pe perete o vitrină cu ceşti, farfurioare şi platouri. Alături, bufetul în care stau probabil cele mai bune farfurii, cele care se scot numai când vin musafirii.

Mi-am amintit de copilărie, de vizitele în care vedeam invariabil aceleaşi elemente: masa cu scaune, vitrina, bufetul. Pe vremea aceea se mai purtau cărţile, aşa că biblioteca nu lipsea din casa nimănui.

Peste 20-30 de ani, cei care sunt acum copii vor privi la apartamentele renovate in vremurile de azi şi işi vor aminti cu nostalgie de termopane, tavan fals şi spoturi.

2 comentarii:

Anonim spunea...

Imi face mare placere sa citesc povestile. Sunt ca niste fotografii luate cu gratie si sensibilitate.

O matusa a mea m-a intrebat unde era biblioteca in marea casa din Serialul "Dallas". Eu nu vazusem decit citeva imagini, insa am lamurit-o ca sunt sigura ca in acea casa nu era nici o carte.

Lady Io spunea...

In schimb stim cu totii unde se tinea whisky-ul, nu? :|