vineri, 20 august 2010

Brandul turistic al Romaniei

Se ia o frunza de pe net, se face brand si se asteapta hoardele de turisti (trec peste incidentul cu frunza, ca nici macar nu mai are rost sa-l discut). Surprinzator, acestea nu navalesc, desi tocmai o perioada de criza ca aceasta ar fi fost avantajul nostru competitiv.

Sa ne intrebam de ce? Sa va dau un exemplu: rezerv doua camere duble la Brasov, la o pensiune din centru. Intreb: Va merge net-ul? Raspuns: Sigur, si in camera si pe scari. In fine, ajungem acolo. Aflam ca singurele camere pe care le are pensiunea sunt la al doilea etaj, urcarea facandu-se pe niste trepte stramte si foarte inalte. Eram si cu bunica-mea (91 de ani, sa ne intelegem bine!), care evident capituleaza in fata celor doua etaje. In camera, frigiderul stricat. Reusim sa le mutam pe mama si pe bunica la parter, intr-o garsoniera.

Urcam si la noi in camera. La noi nu e problema cu frigiderul, pentru ca lipseste cu desavarsire. Etajul este de fapt o mansarda din lemn compartimentata, cu pereti subtiri, prin care poti auzi si soaptele celor de alaturi. Fiecare pas provoaca un scartait al podelei care este auzit de toata lumea. Sub pat gasesc o moneda de 50 de forinti, semn ca nu s-a prea facut curat pe-acolo.

Evident, net in camere ioc. Noroc ca au jos, in restaurant. Ne postam acolo, tocmai la timp pentru a auzi cearta dintre doua angajate si sa auzim si ceva injuraturi spuse in gura mare. Ca doar nu erau de fata decat niste clienti. Care mai auzisera si povestea cu carnea imputita din congelator (caci pensiunea are si restaurant). Stimata domnisoara care a slobozit injuraturile de mai devreme, un fel de administrator-receptioner, ne cere banii in avans. Ca la bordel. Deja nu m-am mai mirat cand am vazut ca becurile din camera raspandeau o suava lumina roz.

Asa ca va sfatuiesc: daca vreti sa stati in Brasov, ocoliti pensiunea Tara Barsei. Si restaurantul sau.

Daaar, am si vesti bune: am mers din nou cu elicopterul, de data asta pe deasupra Brasovului si chiar a Pietei Sfatului. Cand descarc pozele, revin cu ele.

10 comentarii:

arcadia spunea...

Data viitoare te cazez la mine ca sa uiti experienta asta urata si sa nu ocolesti pe viitoar Brasovul din cauza unei pensiuni si-a unor angajati fara minte :)

Lady Io spunea...

@arcadia
:)) nu am sanse sa ocolesc Brasovul, mi-e prea drag.

Zazuza spunea...

te-as sfatui sa stergi spamurile astea, ca vad ca a inceput sa le placa "despre" tine... cat despre pensiunea respectiva, cih cih si iar cih!!

Anonim spunea...

Dap... inca o dovada ca e adevarata zicala aia cu "frumoasa tara, pacat ca e locuita". Peste tot vad acelasi lucru: oriunde este un loc frumos, fie natural, fie ceva gen restaurant, pensiune, magazin etc., exista invariabil un om sau mai multi care reusesc sa strice tot. :(

Lady Io spunea...

@Zazuza
Asta urma sa fac, sincera sa fiu ma cam exaspereaza nesimtirea unora in aceasta privinta.

Lady Io spunea...

@teampit
Cel mai rau este ca nici macar nu pricep ca in felul asta isi pierd clientii. Le-as face un pic de "reclama" pe trip advisor, dar nu este listata pensiunea.

Anonim spunea...

pfiii...ce bine că am intrat aici la tine că sincer vroiam să mă cazez și io la aceeași pensiune,se vede că persoana care mi-a recomandat-o nu prea era pretențioasă...ce bine de tine :P

Lady Io spunea...

@mihaela
Ce coincidenta!
Eu am inchiriat anul trecut garsoniere in curtea alaturata, dar anul acesta nu am gasit doua libere. Daca vrei, da-mi un mail si-ti dau datele de contact ale persoanei care le administra.

Adele spunea...

Atât de românesc. :(

Lady Io spunea...

@noaptebunacopii
Din pacate :(