duminică, 30 mai 2010

O poveste cu un tren

Am fost la Istanbul. Frumos oras! Sunt indragostita de el de atatia ani si tot nu ma pot satura sa-l vizitez. Numai ca de data asta am fost aproape de a rata intalnirea cu Istanbulul.

Totul incepe cu biletele de tren pe care Miss Zebra si cu mine le-am cumparat cu cateva saptamani inainte. Am decis sa mergem cu trenul din mai multe motive: teama de avion, pretul biletelor (nu exista low cost spre Istanbul) si orarul perfect al trenului, care ajunge acolo dis-de-dimineata si pleaca seara, oferindu-ne astfel zile intregi de vizitare pentru care nu ar fi trebuit sa platim nopti in plus la hotel.

Cu o zi inainte de plecare am intrat din intamplare pe site-ul CFR pentru a vedea daca au priza de laptop in compartiment pentru vagonul de dormit. Asta nu am aflat (greu, de altfe, sa afli vreo informatie de genul asta), in schimb am descoperit un comunicat in care se anunta ca unele trenuri spre Istanbul vor opri la Kapikule, din cauza alunecarilor de teren din Turcia. Conform comunicatului, trenul nostru nu era afectat, fiind primul care urma sa mearga pana la Istanbul.
Oarecum linistita (pe site nu mai apareau noutati), am sunat de dimineata la CFR, unde am aflat ca trenurile spre Istanbul s-au anulat pentru o perioada nedeterminata. Si de aici a inceput si distractia. Telefoane la Tarom, rezervarea ultimelor doua bilete disponibile, telefon la hotel sa vedem daca putem ajunge cu o zi inainte decat rezervasem, telefon inapoi la Tarom pentru confirmare. Cei de la Tarom si cei de la hotel s-au comportat impecabil, ajutandu-ne pe loc.

Sa vedem si cum s-a comportat CFR-ul: Miss Zebra s-a dus la agentie cu biletele pentru recuperarea banilor. La agentie se stia ca trenul fusese anulat, dar au trimis-o la gara ca sa obtina o stampila care sa certifice ca trenul nu a plecat (!!!). La gara au intrebat-o unde este cealalta persoana de pe bilet. In sfarsit, i-au pus stampila. Fuga inapoi la agentie. Nu e bine, trebuie sa ne aduceti factura! (si stampila pe timbru, vorba unei reclame). Miss Zebra si cu mine am plecat spre Istanbul, lasandu-l pe Sir Io sa se descurce cu CFR-ul. A completat o cerere catre ministerul transporturilor, iar banii vor fi returnati in 90 de zile. Daca avem noroc, chiar si mai repede!

Si asta dupa ce ca am aflat ca trenul a fost anulat dintr-o pura intamplare. Probabil ca cea mai simpla metoda sa descoperi lucrurile astea este sa mergi la gara cu bagajele si sa afli ca uf! ce ghinion, trenul a fost anulat.

Dar Istanbulul a meritat!

PS Cateva fotografii cu savoare speciala gasiti aici.

9 comentarii:

Zazuza spunea...

eh, bine ca a fost frumoasa calatoria... cat despre CFR... numai de cih :(!

Lady Io spunea...

@Zazuza
A fost frumoasa, insa costurile au crescut substantial din cauza anularii trenului (este adevarat ca macar aici nu este vina CFR-ului).

Anonim spunea...

Si la ce altceva te-ai fi asteptat de la o companie de stat? :( Totul e tipic, de la comunicarea proasta pana la birocratia excesiva. Bine macar ca ati gasit solutii si ati putut totusi sa va bucurati de calatorie!

Lady Io spunea...

@teampit
Culmea este ca atunci cand ne-am luat biletele am fost impresionata de cat era de amabila functionara.

Adele spunea...

Ei, totul este bine, când se termină cu bine. Cât priveşte CFR-ul, numai de...bine!

Renata spunea...

Lady lo, o placere sa vin pe acest blog.

As vrea sa fac un comentariu. Cred ca ce lipseste in Romania de astazi este respectul fata de om.
Am fost tratata mizerabil si in companii particulare.
Din nefericire nu vad cum se va schimba acest lucru in viitorul apropiat. Poate printr-un vaccin! :)

Adele spunea...

Ai o invitaţie pe blogul meu. :)

Lady Io spunea...

@noaptebunacopii
Da, din fericire excursia a fost atat de frumoasa incat mizile mizerii nu ne-au umbrit bucuria.
Multumesc de invitatie, vin imediat.

Lady Io spunea...

@Renata
Bine ai venit!
Vavvinul nu are sanse, pentru ca exista tulpini extrem de rezistente de nesimtire.
Ai dreptate, asta simt si eu, ca lipseste respectul fata de om. Nici nu conteaza din ce parte vine - de mla stat sau de la companiii paerticulare -, este o tara nationala.