vineri, 8 mai 2009

Nervi de Bucuresti

Nu mi-era de-ajuns ca s-a terminat concediul, ca a mai trebuit sa ma mai si intorc la Bucuresti. Am facut cinci ore pe drum. Cinci ore! Mai exact, trei pana la intrarea in Bucuresti si inca doua pana acasa. Asta imi aminteste de un banc cretin:

"- Stii cat va dura in viitor o calatoarie in jurul pamantului?
- Cat?
- Doua ore. De fapt, doar o ora in jurul pamantului, o ora este drumul de acasa pana la baza aeriana."

Eh, cand am citit bancul asta ma gandeam ca e o gluma tare proasta. Dar parca incepe sa se adevereasca.
Ah, de ce nu m-am intalnit eu azi cu Sorin Oprescu? Sa-i povestesc cate ceva si sa-i spun lucruri dragute. Pai cum e posibil sa blochezi circulatia in oras cand si asa e in pom? Da-o incolo de treaba! Nu ma mai mir ca bucurestenii sunt bolnavi de nervi si isterici. Cum poti fi dupa ce-ti petreci o mare parte din viata in turma de masini din oras?

A, nu ca n-ar avea si ei vina lor... Nu si-ar lasa, frate, masina acasa, nici sa-i pici cu ceara. Era tramvaiul 41 gol, trecea pe langa noi si ma uitam cu jind. Imi venea sa cobor din masina si sa ma sui in el. Ca noi veneam din concediu e una, dar multi freaca drumurile aiurea cu masina, in loc sa ia tramvaiul.

Ei, si pentru ca tot stateam nemiscati, asteptand sa se mai mute coloana cu juma' de metru, ma uitam si eu in jur, cand ce vad? Un Peugeot cu numar de Buzau, care avea in geam o placuta de inmatriculare pe care scria "Chico sexy". Mai sa fie! Mi-am itit capul sa vad sexy-soferul masinii. Bineinteles ca era un urat nespalat, cu niste ochelari de soare cat tot capul, tricou negru mulat si telefon de fite la ureche. Baietii astia nu au invatat ca, daca scriu ca sunt sexy, nu inseamna ca se va intampla o minune si vor fi? Si chiar daca s-ar intampla ca vreun baiat sexy sa fie cu mintea aiurea si sa-si puna un astfel de placuta in geam, nu se mai uita nicio gagica la el? Nici macar pitzi alea care se pozeaza in baie pe Hi5, cred ca au totusi standarde mai inalte in materie de barbati.

Dupa aia am descoperit ca in trafic erau cateva masini decapotabile. La ce naiba folosesc decapotabilele in Romania? 10 luni pe an e prea frig sa mergi cu decapotabila, 2 luni prea cald ca sa nu mergi intr-o masina cu aer conditionat si geamuri inchise. Nu mai zic ca risti sa-ti pierzi vreun ochi din motive de mizerii care zboara prin aer (eu sunt patita, am suferit cateva luni din cauza unei mizerii aduse de vant care mi-a intrat in ochi cand mergeam pe strada).

Bun, am ajuns (in sfarsit) acasa si am zis sa mergem la piata. Fara masina, ca am gasit loc de parcare. Mare victorie, locul de parcare! Cand il prinzi, nu-i mai dai drumul. In zona e un bloc de garsoniere, iar unii dintre desteptii care stau acolo au niste masini uriase, nu stiu la ce naiba le folosesc in Bucuresti. Si ma intreb cum o fi sa stai in garsoniera si sa te plimbi cu o masina care costa mai mult decat locuinta ta? Probabil ca bine, doar masina e mai usor de admirat decat locuinta. Nu se poate sa fii roman jmecher fara masina de zeci de mii de euro pe care nu ti-o permiti.

Am luat autobuzul. Cand sa coboram, ce sa vezi? Romanul sta in usa. Nu ca ar cobori, nu... probabil are o placere deosebita sa stea in drum si sa enerveze pe toata lumea.

Minunat Bucurestiul! Ce pacat ca e locuit!

PS Na, ca s-a dus pe apa sambetei si eleganta mea in exprimare!
PS2 Am uitat sa va spun ca exact azi s-a facut vreme frumoasa afara. Azi, cand m-am intors in Bucuresti. Oooof!

2 comentarii:

Zazuza spunea...

pai ce eleganta, care eleganta, ca te apuca cu capu' - cel putin cand ii vad cum stau ca tembelii in fata usii si nu coboara, si nici nu reactioneaza la ghionturi... hai ca m-am enervat! iar cu mersul la munte, no thanks, de cand am facut si noi tot asa, vreo trei ore pana la Ploiesti - de la Sinaia!- am zis pas. Si cand te gandesti ca acum trei ani fluierai pe drum - noi mergeam sambata sa mancam ciorba de pranz la munte, apoi faceam tzusti inapoi. acuma, cica e criza, si nu mai ai loc de masini pe strada!

Lady Io spunea...

Of, pai tocmai din cauza asta nu mai plecam din Bucuresti in week-end, ca sa evitam chestii de genul asta. Dar ieri nu stiu de ce a fist asa de aglomerat la intrarea in Bucuresti. Era coada si la iesire, si la intrare...