vineri, 12 iunie 2009

Arma secreta


Nu va promit ca este ultima povestire din autobuz de saptamana asta, dar cel putin pentru moment imi seaca izvorul. Pana maine, cand am iarasi de umblat.
 
Bun, inceputul il stiti: eram in autobuz. Caldura mare, mare de tot. Imputiciune cat cuprinde, ca asa-s unii, dusmani declarati ai apei, sapunului si deodorantului. Noroc ca stateam jos, din cand in cand cate o adiere de vant mai ajungea si pana la mine, de la cele 2-3 geamuri deschise ale autoubuzului.
 
In autobuz s-au urcat la un moment dat cativa barbati tineri care PUTEAU. Am simtit nevoia sa folosesc majusculele, pentru ca puteau dincolo de orice imaginatie. Iti mutau nasul din loc. Si pentru ca pareau si sensibili din fire, au inchis repede geamul, sa nu-i traga curentul.
Nu va spun in ce putoare sinistra s-a cufundat tot autobuzul. Toti calatorii erau livizi, chiar si nespalatii incepatori care puteau inainte de a se urca adevaratii profesionisti.
Din fericire, au coborat dupa cateva statii, lasand in urma un miros persistent de transpiratie. Un domn simpatic, pe la 50 de ani, a deschis geamul, apoi ne-a anuntat cu voce tare:
- Hoti de buzunare!
Noi ne uitam unul la altul, nestiind ce sa spunem. Hoti? Acum? Unde?
- Nuu, ne explica nenea simpatic, nu acum - tocmai ce au coborat.
- Cine, nesimtitii aia care puteau?
- Pai da, este ultima gaselnita in materie de furat din buzunare: te urci in autobuz imputit, inchizi si geamul. Lumea intoarce capul sa nu te mai simta, iar tu iti vezi de treaba linistit la geanta sau buzunarul calatorului oripilat de miros.
 
Ma gandesc acum ca e chiar ca-n filmele politiste: cel mai bun loc de ascuns ceva este locul cel mai evident. Asa-i si cu mirosul hotului: iti muta nasul din loc, este foarte evident, dar de fapt e arma lui secreta, ca sa-si desfasoare activitatea netulburat.
 
Am si eu acum o problema existentiala. Sa zicem ca hotul are o nevasta. Ajunge omul acasa dupa o zi de munca si nevasta-sa, disperata, il trimite sa se spele. Se spala, sau ii spune ca mirosul de transpiratie este o investitie in viitorul familiei? Hotii au si zile in care isi iau liber? Nu prea inteleg cum este jobul asta de hot...

9 comentarii:

Morticia spunea...

"nespalatii incepatori" =)) Mai ca am ras cu lacrimi la asta :))
Am vazut ieri intamplator o farsa la teve in care una se dadea cu un spray cu miros de transpiratie. Poate asta or folosi si aia daca au intr-adevar sotii care sa ii trimita la spalat.
Eu nu inteleg oamenii astia (cei care put natural) cum naiba se suporta. Nu au simturi? Le place?! Bleah!

BogdanRa spunea...

Frumos blog... Frumos oras... din pacate caut sa plec din el:)
Oricum repet: mi-a placut ce am citit pe aici.

Anonim spunea...

Bine, bine, pentru hoti iegzista o iesplicatie, dar muncitorii din constructii ce scuza au?! Ca merg cu ei zilnic pana-n Pipera si sunt gata imputiti de la prima ora a diminetii. Iar despre femeile care primesc asemenea specimene langa ele in pat sau chiar la o distanta mai mica de 3m, no comment...

Lady Io spunea...

@Morticia
Nu cred ca au simtul mirosului atat de dezvoltat, probabil este atrofiat din cauza supradozei de miasme.

@BogdanRa
Multumesc, te mai astept ;-)

@teampit
Mda, nu stiu ce sa zic, nu cred ca exista o explicatie. Bine ca macar pentru hoti o avem :-)

Miss Zebra spunea...

Eu cred ca este gresit a crede ca nevasta il trimite la spalat.Exclus!
In primul rand, nevasta, probabil ca lucreaza in aceeasi bransa, deci va purta un costum de serviciu similar. In al doilea rand, am constatat printr-o observatie atenta, ca cei care put, nu simt ca put sau mai bine spus nu au aceeasi senzatie de duhoare pe care o avem noi, cand ei ne trec pe aproape. S-au obisnuit cu mirosul lor si li se pare normal, firesc. Deci, nevasta fiind din aceeasi specie, nu are de ce sa il trimita la spalat pentru ca nu simte putoare si este posibil ca mirosul acela sa o invioreze .. ii miroase a barbat care a muncit pentru familie, nu?!?

Lady Io spunea...

Da, exact :-))

Morticia spunea...

@Miss Zebra: Ai perfecta dreptate. Nu simt mirosurile cum le simtim noi. La fel se intampla si cu vanzatorii de hrana de animale (revelatia asta am avut-o sambata) care nu intelegeam cum rezista in magazinele lor... Ei bine, acum e clar: s-au obisnuit :)

Flavius Ţerbea spunea...

Stii ca americanii zic de est europeni ca put? Vrei sa fiu sincer si sa zic ca am intalnit destui est-europeni care ieseau in evidenta prin ceva? Acel ceva era mirosul de transpiratie, 'tu-i! Sapte ani de acasa...ar zice altii!
Si cred si eu ca nevasta lu' hotzu pute la fel de nashpa, daca nu mai rau...
Merg sa fac un dus ca asa nu se mai poate... :)

Lady Io spunea...

Flavius, e cam trist ceea ce-mi spui despre est-europenii care put.